Follow Us @zuraidakarim

Thursday 21 December 2017

Rahsia Tulang Patah Cepat Sembuh Dan Bercantum Dengan Elok



Adakah anda mengalami masalah tulang patah yang lambat sembuh? Sehingga memerlukan masa yang panjang ataupun berbulan-bulan lamanya untuk bercantum dengan elok. Sebelum saya menghuraikan lebih panjang tentang rahsia tulang patah cepat sembuh dan bercantum dengan elok, saya akan ceritakan serba sedikit tentang tulang patah.

Tulang patah


Apakah Itu Tulang Patah? 


Potensi untuk semua orang mengalami tulang patah adalah tinggi. Malah ianya boleh terjadi bila-bila masa sahaja samada disebabkan oleh terjatuh ataupun terlibat dengan kemalangan. Pada kebiasaannya doktor akan simenkan mana-mana bahagian yang patah untuk sel tisu tumbuh semula dan bagi mengelakkan pergerakan yang banyak.

Bagaimana Tulang Patah Mudah Terjadi?


Banyak sebab atau punca mudah terjadinya tulang patah ini. Antaranya ialah:

i) Wanita mengandung, menyusukan anak, bersalin dan haid.

Kalsium wanita akan ditarik banyak ketika ini. Contoh wanita yang mengandung berkongsi semua jenis nutrisi dengan bayi dalam kandungannya dan haid yang keluar akan menarik sekali kalsium dalam badan. 

ii) Penyakit Kencing Manis

Penghidap kencing manis yang lama akan menghadapi masalah tulang mudah patah ataupun rapuh. Kalsium di dalam badan akan hilang sedikit demi sedikit.  

 Bahayakan.





iii) Merokok

 Amalan merokok bukanlah satu amalan yang baik malah merokok memudaratkan kesihatan tubuh badan kita. Merokok juga akan menganggu sistem penyerapan kalsium di ususnya sekaligus mengakibatkan tubuh badan tidak dapat menerima mineral secukupnya. 

                                    Image result for rokok penyebab kanser tulang
                                     

iv) Kemalangan

Kemalangan yang teruk boleh menyebabkan tulang pada badan kita terkena hentakan yang kuat. Proses untuk sembuh akan mengambil masa seiring dengan pengambilan nutrisi dan vitamin untuk tulang yang cukup secara konsisten.


Apa Yang Perlu Dibuat Apabila Tulang Patah?


Semasa proses untuk menyembuhkan tulang yang patah perkara yang paling penting ialah saluran darah perlu aktif dan lancar untuk mana-mana bahagian yang patah ataupun retak.Ini adalah kerana bagi memastikan segala nutrisi yang diambil akan memulihkan bahagian berkenaan.  

Pengambilan vitamin semulajadi juga amat penting ketika ini bagi membantu untuk mempercepatkan proses penyembuhan tulang patah dan bercantum dengan elok. Oleh itu, saya syorkan anda untuk menggunakan Set Tulang Patah Shaklee ini.

Suplemen untuk merawat tulang patah ialah:


1. Vivix

Sangat membantu untuk mengelakkan bengkak kaki dan mempercepatkan proses penyembuhan serta tulang kembali bercantum semula.                                          

2. ESP untuk pertumbuhan sel baru

Kandungan protein diperlukan untuk pertumbuhan sel-sel baru bagi menggantikan sel tulang yang telah patah ataupun rosak.


3. Ostematrix untuk kuatkan pembentukan tulang

Pembentukan tulang lembut hingga tulang keras sangat memerlukan kalsium yang tinggi. Bagi memastikan penghasilan sel tisu yang baru untuk tulang.


4. Omega Guard untuk mengurangkan inflamasi.
5. Vitamin C untuk merangsang penghasilan kolagen yang merupakan protein utama dalam matriks tulang.                                      

Testimoni Merawat Tulang Patah Dengan Shaklee





rahsia-tulang patah-cepat sembuh

Tulang yang patah boleh menyebabkan kecacatan kekal iaitu sepanjang hayat kita akan mengalaminya jika tidak dirawat dengan segera ataupun dengan cara yang betul.Mungkin ada yang beranggapan bahawa dengan cara mengurut ia dapat membetulkan kembali.

Namun demikian, ianya bukanlah pulih secara keseluruhan ataupun sepenuhnya. Ia juga memerlukan nutrisi yang cukup untuk menyokong penyembuhan tulang tersebut.

Jadi, jangan biarkan terlalu lama tulang patah anda tanpa sebarang suplemen yang mana akan menyebabkan kecacatan seumur hidup.

Hubungi saya dengan kadar segera dan saya akan memberi khidmat nasihat secara PERCUMA kepada anda.   

Pengedar Sah Shaklee Kuala Kangsar Perak: Zuraida
(Shaklee ID 1244308)

012-5511310 (Call/whatsapp/sms)

Fb: zuraida mohamad karim

ig: zuraidakarim

COD : Kuala Kangsar, Manong, Jerlun, Padang Rengas, Tg Rambutan, Tambun






No comments:

Post a Comment