Follow Us @zuraidakarim

Saturday 23 December 2017

Cara- Cara Atasi Wajah Lesu

Wajah yang keletihan lesu dan kusam sedikit sebanyak mencacatkan penampilan wanita dan mengurangkan keyakinan diri. Golongan yang berdepan dengan masalah ini akan kelihatan keletihan yang sudah pasti ia menyusut nilai kecantikan.

Bagi membantu anda mengatasi masalah ini, saya kongsikan 7 petua yang dapat menaikkan seri dan menyegarkan kembali wajah.

                                   
cara-cara-atasi-wajah-lesu


7 Cara Atasi Wajah Lesu

1) Ais Menyegarkan


Sebaik sahaja bangun tidur, oles wajah dengan ketulan ais. Ia dapat membantu memberi kesegaran pada wajah di samping menegangkan kulit. Selain ais, anda juga boleh gantikan dengan air sejuk. Bilas wajah setiap pagi dengan air sejuk. Anda pasti gembira dengan hasilnya.


2) Senaman Wajah


Seperti anggota tubuh yang lain, wajah juga memerlukan senaman yang mana senaman ringan ini membantu meredakan otot pada wajah dan membekalkan oksigen. Senaman wajah yang paling mudah dan berkesan adalah dengan cara mengunyah gula-gula getah. Lakukan setiap hari dan perhatikan perubahan pada wajah anda. 


                                 
cara-cara-atasi-wajah-lesu



3) Elak Stress


Stress bukan sahaja menganggu emosi malah ia menghakis kecantikan wanita. Wanita yang mengalami stress yang keterlaluan akan terpamer pada wajah. Stress menyebabkan proses penuaan berlaku dengan pantas dan membuatkan wajah tampak lesu. Lantaran atasi stress dengan bijak.

Senyuman dan gurau senda antara tip berkesan untuk mengurangkan stress.


4) Kelopak Bunga Mawar


Wanita bangsawan menggunakan bunga mawar untuk membelai tubuh. Inilah rahsia kecantikan mereka. Pati mawar digunakan untuk menyegarkan wajah dan mengharumkan tubuh. Mereka merendam tubuh dalam air mawar untuk menaikkan aura.

 Amalan lain ialah dengan memakan kelopak bunga mawar setiap hari. Amalan ini dikatakan mampu menjadikan kulit gebu dan berseri.


                           
cara-cara-atasi-wajah-lesu


5) Urutan


Wajah dan tubuh perlu diurut sekurang-kurangnya sebulan sekali. Teknik urutan pada wajah akan membantu melancarkan perjalanan darah, membuang angin, mengatasi keletihan dan menjadikan wajah segar serta berseri.

Urutan dengan teknik khusus sama ada secara manual atau mesin juda dapat membantu membentuk wajah lebih menarik.

                         


6) Jaga Waktu Tidur


Pastikan anda mendapat tidur yang mencukupi kerana ketika tidur kulit akan membaharui sel. Anda mesti mendapatkan rehat dan sesekali manjakan tubuh di spa.

Harus diingat, tidur yang berlebihan turut memberi kesan sampingan. Bukan sahaja wajah tampak kusam dan mata sembap malah tabiat buruk ini membuatkan tubuh lesu.


7) Pengambilan Suplemen


Suplemen adalah sangat penting untuk diambil dan diamalkan secara konsisten. Ini adalah kerana pengambilan suplemen secara berterusan akan membantu untuk mencantikkan kulit wajah serta menghilangakan wajah yang lesu sekaligus menyegarkan tubuh badan.

Oleh yang demikian, suka untuk saya mengesyorkan Set Kulit Cantik Shaklee.


Vitamin Untuk Kulit Cantik Adalah Vitamin C, Vitamin E, Vitamin Bcomplex, ESP

      

                         
cara-cara-atasi-wajah-lesu

1) Vitamin C

Ia dapat membantu untuk mencerahkan kulit. Kulit yang cerah dan cantik adalah kulit yang mempunyai lapisan kolagen yang mencukupi iaitu kulit yang bebas daripada jeragat dan jerawat.

Dengan Vitamin C Sustained Release ini ia dapat memastikan Vitamin C bertahan selama 5 jam di dalam badan. 



                                     
                                           
                         

2) Vitamin E

Sinaran matahari yang terus pada kulit boleh menyebabkan radikal bebas merosakkan sel kulit kita. Jadi, dengan pengambilan Vitamin E ia dapat melindungi ataupun menjadi benteng pertahanan sebelum sinaran UV masuk ke sel kulit.

Vitamin E merupakan sunblock natural dan bertindak sebagai perlindung UV.



                                                     

3) Vitamin B-Complex

Ia mengandungi set lengkap 8 jenis vitamin termasuk asid folik. Ia juga dapat membantu kulit wajah untuk kelihatan lebih glowing dan tidak kusam.  

Selain itu, vitamin ini merupakan vitamin anti stress yang dapat mengelakkan pertumbuhan jeragat dan jerawat biasa di muka. 



                         


4) ESP 

ESP iaitu protein berasaskan soya dapat membantu untuk kulit yang bersih dan berseri kerana ia membantu untuk memperbaiki sel-sel kulit mati.

Kulit mati semakin lama semakin dibiarkan memang mudah untuk jerawat atau jeragat untuk naik di muka.


Terdapat juga pilihan lain untuk mencantikkan dan menyerikan kulit anda iaitu Vivix untuk kecantikan secara keseluruhan, GLA dan Alfalfa.


Saya kongsikan juga beberapa testimonial untuk kulit cantik, bersih dan berseri.


Testimonial Kulit Cantik, Bersih dan Berseri








Jangan biarkan masalah kulit pada wajah anda berlarutan dan lama. Kulit yang kusam dan wajah yang lesu akan menghilangkan keyakinan diri dan menambahkan lagi tekanan pada anda.

Pasti kita mahu yang terbaik untuk diri kita dan sentiasa kelihatan cantik berseri.


Jadi, apa yang perlu anda lakukan? Mudah sahaja. Anda hanya perlu hubungi saya sahaja.Saya akan bantu anda dengan memberi konsultasi secara PERCUMA.

Pengedar Sah Shaklee Kuala Kangsar Perak: Zuraida
(Shaklee ID 1244308)

012-5511310 (Call/whatsapp/sms)

Fb: zuraida mohamad karim

ig: zuraidakarim

COD : Kuala Kangsar, Manong, Jerlun, Padang Rengas, Tg Rambutan, Tambun








No comments:

Post a Comment