Follow Us @zuraidakarim

Sunday 12 March 2017

TIPS PEMAKANAN IBU MENYUSU




Setiap ibu di dunia ni pasti mengimpikan untuk menyusukan anak sehingga umurnya 2 tahun..tiada ibu yang langsung tidak berniat macam ni kan..termasuk la diri saya sendiri..

Masa anak yang pertama alhamdulillah fully breastfeed smpai umur 1 thn 3 bln..Yang kedua ni belum tau lagi.Tapi dari mula lagi saya dah pasang niat untuk fully breasfeed sampai umurnya 2 thn..Moga2 impian saya dimakbulkan..aaaaaminnn...

Sebenarnya kan pemakanan kita pun memainkan peranan dalam nak memperbanyakkan susu ni. Memang saya dah cuba dan memang nmpk hasilnya..

Berikut adalah makanan yang membantu hasil susu ibu lebih meriah daripada biasa:

1) Quaker oat
2) Milo
3) Susu tepung/ susu segar
4) Horlick
5) Air suam
6) Barli suam
7) Kekacang seperti almond
8) Sayur bendi, ulam, sawi, kailan,brokoli
9) Kismis dan kurma
10)Gardenia wholegrain

Selain daripada itu,saya juga ada mengamalkan ESP shaklee untuk memperbanyakkan susu saya..Saya start makan dari pantang sampaila sekarang dan saya masih menyusukan anak saya yang kini umurnya 9 bulan.

                                       
                               

                                                 

ESP shaklee ni merupakan sumber protein soya yang terbaik.Ia menyediakan  14gram protein bukan soya GMO yang berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino yang penting.ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa serta kolestrol.

Apa istimewanya ESP ni.......

                               Image result for esp shaklee

 Jadinya sapa-sapa yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang ESP ni boleh hubungi saya

                                     zuraida 012-5511310
                                  FB : zuraida mohamad karim

    Nak COD pun boleh area kuala kangsar, padang rengas, jerlun ,manong, ipoh, tambun.


                                                 






No comments:

Post a Comment