Follow Us @zuraidakarim

Friday 19 January 2018

Petua Menjaga Pantang Secara Caeser Yang Efektif


Tidak semua ibu yang mengandung dapat melahirkan bayi secara normal. Malah sekiranya terdapat masalah ataupun komplikasi ibu tersebut terpaksa bersalin secara caeser ataupun pembedahan.

Ibu yang bersalin secara caeser ataupun pembedahan tidak banyak bezanya cara berpantang dengan ibu yang bersalin secara normal. Cuma pantang untuk ibu yang caeser cara penjagaannya kena lebih teliti lagi berbanding bersalin normal.

                 


Oleh yang demikian, saya akan kongsikan dengan anda petua menjaga pantang secara caeser yang efektif.Sebelum itu, ayuh kita tonton dahulu video cara pembedahan caeser ini.






Selepas kita tonton video ini memang agak mengerikan dan pasti anda jadi takut kan. Begitulah pengorbanan seorang ibu untuk melahirkan anak.Apa yang penting adalah penjagaan selepas bersalin untuk terus sihat dan cergas.

Sekarang kita tengok pula apakah petua menjaga pantang secara caeser yang boleh diamalkan.


Petua Menjaga Pantang Secara Caeser 

1. Pergerakan Awal

Selepas pembedahan, ibu hendaklah cuba untuk bangun dan melakukan sedikit pergerakan bagi melancarkan darah. Pergerakan awal tersebut bolehlah dilakukan secara perlahan-lahan  dengan mengelilingi katil. 

Jika yang masih berada di hospital, boleh lakukan juga pergerakan awal dengan turun dari katil dan pastikan sebelum 24jam. 

2. Berpilis dan berparam

Ibu yang bersalin secara pembedahan juga mesti berparam. Ini adalah kerana untuk memastikan badan sentiasa panas.

Tambahan lagi, berpilis dan berparam pada dahi dan badan dapat membuang segala kotoran dalaman dan dapat mengelakkan anda pening, migrain dan paling teruk meroyan.  

3.   Pemakanan

Ibu yang berpantang secara caeser juga sangat penting dalam penjagaan pemakanan bagi memastikan luka pada pembedahan itu cepat sembuh.

Antara cara penjagaan pemakanan ialah:

i)  Amalkan ikan haruan hidup, pegaga untuk memperkemaskan lagi kedudukan rahim dan luka pembedahan.

ii)  Sila makan makanan yang rebus dan bakar sahaja ya.

iii)  Lebihkan air oren sunquick / buah sunkist dan elakkan makan buahan yang lain. Sunquick bagi membantu mempercepatkan penyembuhan pada luka pembedahan. 

iv) Elakkan makan makanan yang sejuk dan berangin.


4. Pengambilan suplemen 

Ketika berpantang juga kita perlu mengambil suplemen untuk membantu mempercepatkan sembuh luka pembedahan, sihat bertenaga dan cergas.

Jadi, saya sarankan kepada anda untuk mengambil suplemen Shaklee. Semasa saya berpantang anak kedua saya mengamalkan set pantang shaklee ini.Memang bagus dan menjadikan saya bertenaga sepanjang pantang. 

Cadangan Suplemen Semasa Berpantang  

Vivix Shaklee

Dalam kandungan vivix itu sendiri yang mempunyai antioksidan yang sangat tinggi dan berfungsi untuk memperbaiki sel yang rosak sehingga ke peringkat DNA. Jadi, vivix memang sangat bagus dalam mempercepatkan penyembuhan luka pembedahan. 

Dengan pengambilan vivix ini juga membantu untuk memberi tenaga dan anti penuaan. 

Hanya sesudu teh vivix ini sahaja dimakan setiap hari.Sangat mudah dan ringkas kerana ia dalam bentuk cecair.

Anda juga boleh mengambil set pantang shaklee





ESP (Energy Soy Protein)

Merupakan non GMO Soy protein yang menghasilkan 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan dalam tubuh badan kita.

Protein sangat penting untuk tubuh badan kita bagi membantu untuk memberi tenaga dan meningkatkan sistem imun, mencegah migrain dan tekanan.

Vita-Lea

Multivitamin dan mineral yang disaluti dengan spirulina dan sangat membantu ibu yang menghadapi masalah tidur semasa pantang.

Ia juga membantu dalam mengatasi masalah kurang selera makan, tekanan darah rendah, depresi, kebas-kebas,letih lesu, masalah anemia dengan pembentukan sel darah merah.

Vitamin C

Mengukuhkan sistem imunisasi badan, mengurangkan stress, membantu mempertingkatkan peredaran di kulita kepala dan membina kolagen.

Ostematrix

Terdiri daripada nutrien kalsium,magnesium, fosforus dan vitamin D , zinc dan kuprum yang sangat diperlukan oleh tubuh badan kita.

Menggantikan kalsium yang telah diambil oleh bayi semasa menyusu.

Juga membantu pembentukan tulang dan gigi yang sihat untuk bayi.


B-Complex

Mengandungi kesemua 8 vitamin B yang penting termasuk asid folik dan biotin. Ia juga membantu menambahkan selera dan mengurangkan stress.

Ia juga sangat penting untuk replikasi sel darah merah sekiranya letih dan lesu.


Alfalfa Complex

Sebagai milk booster dan juga membantu untuk menangani sakit-sakit badan dengan mengurangkan keasidan dalam tubuh.

Membantu untuk ibu yang berpantang yang menghadapi masalah sembelit.


Lecithin

Membantu dalam pemecahan lemak dan kolestrol. Lecithin juga bertindak sebagai pembersih salur darah dan membantu emulsi seterusnya mendapatkan badan yang langsing dan sihat.

Selain itu, lecithin juga membantu mengatasi bengkak susu pada ibu-ibu yang menyusukan anak.



Seterusnya kita lihat pula beberapa testimoni untuk ibu pantang secara caeser


Testimoni berpantang dengan shaklee







Bagi ibu-ibu di luar sana yang sedang mencari set berpantang tidak kira samada yang bersalin normal ataupun caeser saya sarankan dan galakkan ambillah vivix dan set berpantang shaklee ini. Kesannya sangat bagus dan telah terbukti dengan banyak testimoni yang lain.

Jika anda tidak berpantang dengan baik, tiada bertenaga dan sentiasa dalam keadaan tertekan bagaimanalah untuk kita menguruskan anak yang masih kecil yang perlukan belaian dan kasih sayang kita.

Oleh itu, anda hanya perlu menghubungi saya sahaja Zuraida 0125511310 untuk mendapatkan vivix dan set berpantang shaklee ini. Konsultasi mengenai produk ini akan diberi secara PERCUMA.

Ataupun anda bolehlah klik ikon di bawah untuk menempah.



  order sini



Pengedar Sah Shaklee Kuala Kangsar Perak: Zuraida
(Shaklee ID 1244308)

012-5511310 (Call/whatsapp/sms)

Fb: zuraida mohamad karim

ig: zuraidakarim

COD : Kuala Kangsar, Manong, Jerlun, Padang Rengas, Tg Rambutan, Tambun









No comments:

Post a Comment